Agile usability testing

23 januari 2015 – Utrecht

Eindelijk als ontwerper in control: snel naar een beter ontwerp!

Geen test lab en dure apparatuur, aparte testers, eerst testrapporten of stakeholders die met name beslissen? Jij als ontwerper bent in control door agile usability te testen: met User Checks maak je direct maximaal gebruik van usability test bevindingen tijdens je ontwerpproces.

workshop-agile-usability-testing

De methode is laagdrempelig in de uitvoering: als ontwerper test je met laptop, tablet of mobiel met de eindgebruiker in een ruimte waar je privacy hebt, zoals bij de gebruiker thuis of een vergaderruimte.

De User Check-methode heeft een korte doorlooptijd, is relatief goedkoop, iteratief en gericht op het direct toepassen van verbeteringen in je ontwerp. Belangrijke bevindingen na een user check ronde (met 2 of 3 user check sessies) leiden direct tot aanpassingen in het ontwerp die snel daarna opnieuw worden getest in de volgende user check ronde. Het ontwerp accelereert op die manier snel naar een hoger niveau.

In deze workshop ga je het zelf doen: het opzetten van een user check, de uitvoering, het doorvoeren van verbeteringen en opnieuw testen. Ervaar zelf de kracht van User Checks!

Over Anouschka Scholten

Anouschka Scholten is eigenaar van Userneeds en onafhankelijk sr. Interaction designer en UX consultant. Ze heeft menig concept en (re)design ontworpen voor zowel complexe webapplicaties (bijv. subsidieaanvraagsysteem, applicant tracking system of juridische kennisbank) als grote marketing — en informerende sites.

Anouschka heeft gewerkt met- en voor organisaties als: Gemeente Den Haag, NEN, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Sanoma, Triodos Bank, SNS Bank, Univé, KRAS, Greenchoice en International Card Services.

Praktische informatie

Datum en tijd Vrijdag 23 januari 2015
Locatie Fort aan de Klop
1e Polderweg 2
3563 MC Utrecht
Tickets € 150,00. Workshops zijn vrijgesteld van btw.
Voorwaarden Tickets kunnen niet geannuleerd worden, maar zijn wel overdraagbaar.
Lees de informatie voor deelnemers »